WOONINITIATIEF

Harrie en Mieke Bouwmans wilde graag een plek creëren waar hun dochter Mira zich thuis en veilig voelde. Daarbij maken zij van hun woonhuis een woonvoorziening waarin 24-uurs zorg geboden wordt. De dagbesteding breidde zich uit tot momenteel 10 deelnemers. Dochter Anke is werkzaam op de dagbesteding en functioneert als leidinggevende. Zij zal ook een actieve rol gaan spelen in het verder vorm geven van het wooninitiatief. Bert en Marian Bronstein zijn de ouders van Yvonne en Lisette en hebben zich later aangesloten. Hun dochters bezoeken ook de dagbesteding. Het wooninitiatief gaat plaats bieden voor 4 à 5 bewoners. Wij zijn nog op zoek naar 1 medebewoner.

Doelstelling van het wooninitiatief

Jongvolwassenen met een beperking zijn niet in staat om volledig zelfstandig te gaan wonen. Daarom heeft Stichting De Peelbloem als doel om 24- uurs zorg in een beschermde woonvorm aan te bieden. Een veilige plek waar onze kinderen zich verder kunnen ontwikkelen en midden in de maatschappij staan.

Algemene Visie

Wij, ouders van een kind met een verstandelijke beperking, willen graag een woonsituatie creëren, waarin zij centraal staan. Een plek, die voor hun aanvoelt als een ‘thuis’, waar gekeken wordt naar hun wensen. Een groep bewoners die gezamenlijk één huishouden voeren.

De zelfstandigheid van de bewoners wordt gestimuleerd, rekening houdend met de mogelijkheden, privacy en persoonlijke vrijheid. Activiteiten in de vorm van ontspanning (in een van de bijgebouwen), gezamenlijk koken en dineren zorgen voor het extra groepsgevoel.

Voortgang van de nieuwbouw: